PMT logo
  • TAM Výskum
  • Základné údaje výskumu
  • Odberatelia výskumu
  • Výsledky merania
  • Služby
  • (current)Tlačové správy
  • Kontakt

Tlačové správy

Správa zverejnená 15.4.2020

Koronavírus mení sledovanosť televízie: Marec bol historicky najsledovanejším mesiacom 


Pandémia Koronavírusu a prijímané opatrenia zo strany vlády na Slovensku spôsobili prudký nárast sledovanosti televízneho vysielania. Marec bol mesiacom s najvyššou sledovanosťou v histórii merania televízie (od roku 2004). Predbehol dokonca aj tradične najsledovanejší december. 

Televíziu denne počas mesiaca marec sledovalo v priemere viac ako 1  milión divákov, pričom sledovanosť narastala priebežne s prijímanými opatreniami zo strany Vlády SR.  Najväčší rozdiel oproti roku 2019 zaznamenali merania medzi 16. a 29. marcom, kedy Slováci sledovali televíziu viac ako 5 hodín denne. „Vysoký nárast sledovanosti registrujeme najmä u detských divákov. V druhej polovici marca stúpla sledovanosť detí v porovnaní s rokom 2019 až dvojnásobne, a to rovnako v dopoludňajších hodinách aj podvečer,“ povedal Andrej Vallo, country leader  Media Division spoločnosti Kantar Slovakia.  

Výrazne stúpla sledovanosť spravodajstva

Aktuálna situácia ohľadom šírenia epidémie koronavírusu sa prejavila aj na druhu relácií, ktoré Slováci v poslednom období sledovali najviac. „V uplynulých štyroch týždňoch sa priemerná týždenná sledovanosť spravodajských relácií v minútach v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku zdvojnásobila,“ vysvetlil Vladimír Fatika, executive director spoločnosti PMT. Do meraní boli zahrnuté aj Veľkonočné sviatky, kedy aj napriek peknému počasiu, diváci televíziu sledovali o hodinu viac ako minulý rok. 

Podobný nárast sledovanosti pozorujeme aj v iných krajinách 

Prudký nárast sledovanosti v Číne sa zhoduje s prijatými opatreniami zákazu vychádzania a sviatkami čínskeho nového roku a postupne s uvoľňovaním obmedzení sa vracia na úroveň ako v roku 2019. Rovnako aj vo väčšine krajín Európy pozorujeme, že s pribúdajúcimi opatreniami sa sledovanosť televízneho vysielania zvyšuje. 

Nárast na Slovensku, v Španielsku a Turecku dosahuje až 100 minút denne, kým hlavne v Nórsku a Dánsku sa sledovanosť v prvých dňoch po prijatí opatrení zmenila len minimálne. 

Zdroj dát: PMT/Kantar Slovakia





Správa zverejnená 7.2.2019

TAM PROJEKT 2

PMT vybralo z výberového konania v apríli 2009 ako realizátora merania pre nasledujúce obdobie opätovne spoločnosť TNS SK. Výberového konania sa zúčastnili traja uchádzači. Nová zmluva je podpísanána päťročné obdobie od 01. februára 2010. Nový príplmetrový projekt priniesol zmeny vo veľkosti panela, ktorý sa rozšíril na 1200 domácností netto, čím prispel k zlepšeniu štruktúry vzorky a zvýšeniu presnosti merania a možnosti zíkavať relevantné údaje o cieľových skupinách s menším zastúpením v populácii SR. Súčasne sa v novom projekte upravil systém získania opory výberu a zavádzací výskum bol realizovaný zvýšenými vzorkami kontinuálneho (kalibračného) výskumu. 
Výber domácnosti, rozmiestnenie píplmetrov v domácnostiach stále podliehajú utajeniu aby bola zabezpečená reprezentatívnosť panela. Do projektu boli zapracované aj odporúčania z dvoch predchádzajúcich auditov.

Štandardom projektu sa stala možnosť merania oneskorenej sledovanosti (Time Shift View a VOSDAL). Digitálne vysielanie je merané prostredníctvom audiomatchingu. Do projektu pribudlo tiež meranie sledovania televízie prostredníctvom PC, ktoré sa meria novou technológiou (VirtualMetrom). K dispozícii sú tiež online dáta.

Zabezpečilo sa tiež testovanie nových technológií (RPD alebo PPM), ktoré môžu zlepšiť meranie sledovanosti.

Projekt bol predĺžený dvoma dodatkami, prvým do januára 2016 a druhým až do júna 2021.

Správa zverejnená 31.1.2019

TAM PROJEKT 1

PMT vybralo z výberového konania v závere roka 2002 ako realizátora spoločnosť TNS SK. Elektronické meranie sledovanosti televízie na Slovensku spoločnosťou TNS SK bolo zmluvne viazané na obdobie 5 rokov od 15.októbra 2004, pričom v roku 2008, prišlo k predĺženiu zmluvy o 2,5 mesiaca ako dôsledok nákladov spojených so zavedením audiomatchingového merania. Elektronické merače sledovanosti - tzv. píplmetre boli nainštalované v 850 domácnostiach na Slovensku. Domácnosti boli vyberané na základe štandardnej metodiky niekoľkostupňového stratifikovaného výberu s oporou. 
Umiestnenie píplmetrov v domácnostiach bolo viazané povinnosťou mlčanlivosti a členovia PMT nemali informácie o ich rozmiestnení aby nebola narušená reprezentatívnosť panela.

  • TAM Výskum
  • Základné údaje výskumu
  • Odberatelia výskumu
  • Výsledky merania
  • Služby
  • Tlačové správy
  • Kontakt

© 2006 - 2021 PMT, s.r.o. Všetky práva vyhradené | Zdroj dát: PMT / KANTAR SLOVAKIA

Design by INFOTECH - internet & mobile solution